Gyakorlati teszt: napelemes modulok

A Mono, Poly, PERC és Dual napelemes modulok összehasonlítása valós feltételek mellett.

Teljes napelemes hozam: --
S
Teljes napelemes hozam: --
S
Teljes napelemes hozam: --
S
Teljes napelemes hozam: --
S
Teljes napelemes hozam: --
E
Teljes napelemes hozam: --
W
Románia
--
--
Telepítés napja: 09-03-2020
--
--
--
--
--
--
--
Sugárzás mértéke

* This is a field test and the results are specific for this installation on this location please research which is the best solution for your own situation as the results can be different based on environmental influences.

Total solar yield as of 27/03/2023 when the results were reset:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
Perc: 9471 kWh
Perc-east: 1970 kWh
Perc-west: 1730 kWh

Vitorlás jacht

Élvezze a csend hangjait

A szél energiájának befogása a vitorlázást feledhetetlen élménnyé teszi. Mindössze azt szeretné hallani, hogy ahogy a szél fúj és a hullámok megtörnek. Azonban mi a legjobb módja, hogy energiával lássa el a fedélzeti elektronikát, amíg a motor és a generátor ki van kapcsolva? A Victron kombinálja az energia tárolását és a napenergia kitermelését, hogy biztosítsa a szükséges energiát. Teljes csendben.

Mennyi energiára van szüksége az útra?

Elutazhat a hétvégére, vagy tervezheti a világ körbeutazását, nagy esélye van rá, hogy ugyanaz a Victron-megoldás mindkettőt támogatja. A kényelem szintje határozza meg a fedélzeten az optimális megoldást. A Victronnal bármilyen tervéhez biztosítunk energiát, de az alábbiakban példaképpen bemutatunk egy „szokványos” és egy „összetettebb” energetikai profilt az „átlagos” vitorlás jachthoz.

Nézzük meg az Ön Optimális energiatervét.

Fogyasztás

Mennyire van szüksége?

Egy modern vitorlás jacht nem lenne teljes a számos elektronikus berendezés nélkül. A hajón használt legtöbb dolog egyenáramot használ, a nagyobb (háztartási) eszközöknek váltakozó áramra van szükségük. Az energiafogyasztás becslése során sokan csak összeadják a Wattokat. Az idő ugyanolyan fontos. Egy mikrohullámú sütő 1000 Wattot is használhat, de mindössze 2 percig. Lehet, hogy egy kombinált hűtő/fagyasztó csupán 50 Wattot fogyaszt, de 24 órán át be van kapcsolva.

Inspirációért felvázoltunk 2 rendszert példaként „szokványos” és „összetettebb” használatra.

1,2 - 2,4 kWh / nap

„szokványos” és „összetettebb” energiafogyasztás.További részletek

További részletek

1. példa

A mikrohullámú sütő 1000 W-ot használ óránként, de naponta csak 2 percig van bekapcsolva.
1000 W / 60 x 2 = 0,03 kWh / 2 perc

2. példa

Egy hűtő 50 W-ot használ fel óránként, de egész nap be van kapcsolva (általában naponta 12 órán át hűt).
50 W x 24 óra/2 = 0,6 kWh / nap

Tárolás és átalakítás

Mennyi energiát érdemes tárolni?

Az energia tárolása lehetővé teszi, hogy parti áramellátásról éljen a tengeren, vagy a nappal begyűjtött napenergiát használja éjszaka. Az inverter a tárolt energiát 230V-ra alakítja. Mivel a vitorlás jachtoknál általában hosszú idő telik el az akkumulátor töltései között, a fedélzeti akkumulátorának nagy kapacitással kell rendelkeznie. Ökölszabályként elmondható, a számítás alapja, hogy a fedélzeten vagyunk 48 órát parti áramellátás/motor/generátor energiája vagy napenergia nélkül. Szorozza meg a napi energiafogyasztást a napok számával a nagyobb energia-függetlenség elérése érdekében.

x 2

Egy lítium akkumulátor tárolási kapacitása a napi áramfogyasztás duplája legyen.

x 4

A nagyjából 50 %-kal kisebb kisülési kapacitás miatt, az savas ólomakkumulátor tárolási kapacitásának a napi energiafogyasztás négyszeresének kell lennie.

Konverzió

Az invertert úgy kell méretezni, hogy bírja az átlagterhelést folyamatosan és meg kell felelnie a várható csúcsterhelésnek, amelyet invertereink nagyon jól kezelnek (átlagosan a folyamatos áramerősség kétszerese).

Áramtermelés

Honnan származik az energia?

Minden energiát elő kell állítani annak felhasználása előtt. A Victron lehetővé teszi számos opció kombinálását. Először is használhatja a kikötőben a parti áramellátást. Lehet, hogy csak néhány amper, de plug-and-play rendszerű. Vitorlázáskor használhat a hajó motorjával meghajtott (további) váltakozó áramú generátort. Az átlagosnál nagyobb jachtok egyenáramú generátorokat használnak lásd másik példánkat. Azonban a zaj elrontja a vitorlázás élvezetét. Végül napelemes táblákat is telepíthet az ingyenes energia érdekében.

Energiaforrások

Inverter/töltő
20A - 30A
Generátor
70A - 90A
Napelemes
160W - 200W

Energiaprofil

Szokványos és összetettebb energetikai profilok kWh-ban a napi energiafogyasztásn alapján, amelynek egyensúlyban kell lennie az áramtermeléssel.

Tároló akkumulátorok Ah-ban, a kapacitás kétszerese ólom-sav akkumulátorok használata mellett.

Úgy tűnik, az Ön böngészője nem támogatja a legfrissebb technológiákat. Ennek a résznek a megfelelő megtekintéséhez mérlegelje modern böngésző használatát.

Rendszerdiagram

lítium- vagy savas ólomakkumulátor alapú rendszerhez

Hogyan lesz rendszertervezési szempontokból masszív rendszer?

Házi akkumulátor
Töltés

GX 4G modulok

A GX 4G modul mobil internetkapcsolatot biztosít Victron Energy rendszeréhez. Ha rendszere 4G hálózat hatósugarán belül van, akkor adatokat küld a VRM weboldalára, és Ön okostelefonjáról felügyelheti a rendszert. A modul hozzáadja a GPS nyomkövetést, rögzíti az utazásait, és geo-kerítést helyez el a telepítés körül. E-mailben kap értesítést, ha a rendszer a geo-kerítés területén kívülre kerül.

A Victron Energy az első öt évben havidíj és előfizetés nélkül működő GlobalLink 520 modemet és számos 4G modult kínál. Tekintse meg 4G modemjeinket Tekintse meg a GlobalLink 520 eszközünket

AC devices

You’ll want to bring small devices on board for your trip. Or use household appliances like a microwave. These usually run of an AC outlet. Think of:

  • Phone charger
  • Laptop
  • Television
  • Refrigerator
  • Microwave

Being able to plug-in these device saves you the trouble of finding a DC version.

Boat engines

Sailing yachts have one or two diesel engines (Catamarans) to get from harbour to horizon. The engines come with alternators to charge the engine batteries, drive fuel pumps, etc.

Once the starter batteries are recharged, the engines can also power the boat electrics and recharge the house battery. On bigger yachts you’ll find power hungry DC equipment such as anchor windlasses and bow thrusters. The engines have to be running before you can use them.

BatteryProtect

Discharging your battery too far will damage it. Adding a Victron BatteryProtect will disconnect the boat’s electronics when the battery voltage drops below a pre-set level. It will also automatically reconnect everything when the battery is sufficiently recharged.

There is more to a Victron BatteryProtect. The built-in shutdown delay ensures that vital electronics aren’t disconnected in error, i.e. when starting the engine causes a short drop in battery voltage.

Battery Management Systems

Battery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.

Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Inverter/Chargers, Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect, Inverter/Charger), the modular Lynx distribution system features the Lynx BMS and other modules for more control over the DC busbar. For vehicles and boats all-in-one functionalities are available in the Smart BMS versions for Victron Lithium batteries, but also include current limiting to protect the alternator from overheating and BatteryProtect-like functionality to shut down the loads when pre-set critical battery conditions are met.

Victron Energy also offers full flexibility when it comes to selecting a third-party off-grid battery bank (and their BMS) of choice. A large number of well supported Lithium battery manufacturers can be easily integrated through the use of a mandatory GX-device. This flexibility enables our customers to perfectly match their off-grid needs for their unique power situation. When working with unsupported brands, a Victron Energy Battery Monitor is required to pass on accurate state of charge readings to the wider system.

Összes akkumulátorkezelő rendszerünk megtekintése

Akkumulátor-felügyelők

Az akkumulátor-felügyelő olyan, mint az akkumulátorhoz rendelt „üzemanyagszint-mérő”. Rögzíti, hogy mennyi energia került fogyasztásra és töltésre. Az akkumulátor-felügyelő kiszámítja a töltés szintjét, a fennmaradó kapacitást és a lemerülésig hátralevő időt. Az akkumulátor feszültsége nem ad pontos képet arról, hogy mennyire van tele az akkumulátor (különösen nem terhelés mellett). Az akkumulátor-felügyelő viszont mindezt biztosítja.

A Victron Energy akkumulátor-felügyelők nyomon követik az előzményadatokat – így a töltési ciklusok számát, a legmélyebb kisütést, a legnagyobb feszültséget, a legkisebb feszültséget, és így tovább. Figyelmeztet a kritikus körülményekre, például az alacsony feszültségre vagy az alacsony töltésre, és akár a teljes tápegységet is lekapcsolhatja a drága akkumulátorok károsodásának elkerülése érdekében, vagy éppen elindíthat egy generátort.

A Victron kijelzővel vagy anélkül kínál akkumulátor-felügyelőket, ahol az intelligens változatok esetében a VictronConnect alkalmazással részletes adatokat kérhet le és módosíthatja a beállításokat.

A legtöbb lítiumrendszer akkumulátorkezelő rendszert igényel, ami továbbítja az akkumulátor adatait a nagyobb rendszer felé. Ebben az útvonalban az akkumulátor-felügyelő feleslegessé válhat. További tájékoztatáshoz lásd az Akkumulátorkezelő rendszert. Összes akkumulátor-felügyelőnk megtekintése

BatteryCombiner

The Cyrix BatteryCombiner is the only safe way to connect the house battery to the starter battery (to start your boat’s engines). With a BatteryCombiner you can charge the house battery from the alternator without running the risk of draining the starter battery (which always should be ready to go). When other sources of power are available (eg. shore/solar/generator power), the Cyrix BatteryCombiner will allow bi-directional charging from the house battery to the starter battery.

When the Voltages of the starter and house batteries are the same, use a Cyrix: its current rating should be equal or bigger than the current rating of the alternator. If the house battery is Lithium and the alternators Amperage is smaller than the house battery, or when the Voltages of the starter and house battery are different: use a Orion or Buck-Boost.

Boat Network

Keeping grips on all the systems on board can be a hassle. The solution: tie everything together in a single boat network using NMEA communication standards. Your boat network can include navigation equipment, tank senders, battery monitoring and much more. The status information can trigger alarms and shutdowns, adding to the safety on board. The Cerbo GX now supports the NMEA2000 out protocol, allowing you to monitor your boat’s network of systems from wherever you are.

BMS 12/200

The BMS 12/200 is a dedicated battery management system (BMS) that protects Victron Smart 12,8V LFP batteries against deep discharges, overcharging and high temperatures with up to 200 Amps maximum DC current. When critical values are exceeded, the BMS acts immediately: loads are disconnected physically in case of a deep discharge and charging is stopped when there is a risk of overcharging. High temperatures trigger an immediate end to both charging and discharging.

This is the only BMS that can be directly connected to an alternator, protecting them from overload/overheating. This works with a combination of an AB fuse (rated in accordance with the expected max load current of the alternator) and an internal programmable input (which limits the input current electronically to 80% of the AB fuse).

Please check your manufacturer for the maximum charging current of your alternator and size AB fuses of the BMS 12/200 accordingly, see manual.

When different Lithium batteries & higher voltages are used, other solutions are needed, such as the VE.bus BMS and Lynx Ion BMS.

See our bigger boat types to see a bigger Lithium system and BMS See more info on alternator charging Lithium (and not blow them up)

Boat Electronics

A sailing yacht is home to several electronic devices. These are all connected to the house battery. Think of:

  • Boat control panel
  • Log/depth sounder
  • Chart-plotter or GPS
  • Navtex
  • Auto pilot
  • VHF Radio
  • Navigation lights
  • Pumps
  • Windlass
  • Bow thruster
  • Fridge
  • Interior lighting
  • Music player

Cerbo GX

The Victron Cerbo GX is the communication-centre of your boat’s installation, allowing you to always have perfect control from wherever you are and maximises its performance. Simply connect through our Victron Remote Management (VRM) portal, or access directly, using the optional GX Touch 50 screen, a Multi Functional Display or our VictronConnect app thanks to its added Bluetooth capability.

The Victron Cerbo GX is an easy to use visual system. Instantly monitor the battery state of charge, power consumption, power harvest from PV, generator, and mains, or check tank levels and temperature measurements. Easily control the shore power input current limit, (auto)start/stop generator(s) or even set quiet periods to avoid starting the generator in the middle of the night. Change any setting to optimise the system, follow up on alerts, perform diagnostic checks and resolve challenges remotely. The Cerbo GX turns any power challenge into an effortless experience.

DC-DC töltők

A DC-DC átalakítók vagy akkumulátor-akkumulátor töltők (beépített töltési algoritmussal rendelkező átalakítók) kettős akkumulátoros rendszerekben használatosak, ahol az (intelligens) generátor és az indítóakkumulátor az (azonos vagy eltérő feszültségű) üzemi akkumulátorral van kombinálva ez utóbbi töltése céljából. Saját akkumulátorral rendelkező (pl. orrsugaras propellerek) vagy az üzemi akkumulátortól eltérő feszültségű alkalmazások töltésére is használhatók.

A legtöbb DC-DC töltő egyaránt használható 12 V-os és 24 V-os rendszerekben, mind savas ólomakkumulátorokhoz, mint lítium akkumulátorokhoz. Egyes DC-DC töltők a kimeneti áram növelése érdekében párhuzamosan kapcsolhatók. A DC-DC töltők tökéletes és biztonságos megoldást jelentenek lítium-akkumulátortelepek (vagy akár savas ólomakkumulátorok) intelligens generátorról való töltéséhez.

Lítium akkumulátorok töltése a generátorról
A legtöbb generátor közvetlenül nem csatlakozhat lítium akkumulátorokhoz. A lítium akkumulátorok több áramot igényelnek, mint amit a generátor biztosítani tud, ami a generátor maradandó károsodáshoz vezethet. A generátor károsodásának elkerülése érdekében az áramkorlátozás az egyik lehetőség a generátor biztonságos tartományában való működéshez.

A Victron több megoldást is kínál a probléma megoldására, amelyek közül az egyiket a DC-DC átalakítók jelentik:

  • DC-DC converters act as a current limiter between the alternator and the battery: the battery can be safely charged without blowing up the alternator.
  • Victron also offers alternative solutions for dual battery systems powered by alternators. Some (smart) BMS products physically limit the current drawn from the alternator, in other systems, battery combiners might be a solid option. See the datasheets for more info.
Tekintse meg a DC-DC átalakítóink választékát

GX GSM Dongle

The Victron GX GSM is a 3G cellular modem that enables GX devices with mobile internet for the system and connection to the VRM Portal, allowing you to monitor your system from remote. When the boat is in range of a 3G network, it will send data to the VRM website and you can monitor the boat from your smartphone. The GSM module adds tracking the boat, recording your trips and putting up a geo-fence around the boat. You will get an alert via mail when the boat travels outside the geo-fence area.

GX Touch

A Victron Energy Cerbo GX a képezi rendszerének kommunikációs központját, amellyel folyamatosan, bárhonnan lehetővé teszi a tökéletes irányítást és teljesítményének maximális szinten tartását. Az opcionális GX Touch 50 a Cerbo GX hűséges társa, amelynek az öt colos érintőképernyője biztosítja rendszerének azonnali áttekintését és pillanatok alatt lehetővé teszi a beállítások módosítását.

Elláthatja az akkumulátor töltési szintjének, teljesítményfelvételének, a napelemes, generátoros vagy hálózati forrásból kinyert energia valós idejű felügyeletét, vagy a tartályszintek és hőmérsékletadatok ellenőrzését. Egyszerűen ellenőrizheti a parti áramellátás áramhatárolását, a generátor(ok) (automatikus) indítását/leállítását vagy akár csendes időszakok beállítását a generátor éjszaka közepén történő indításának elkerülése érdekében. Az ingyenes Victron Remote Management (VRM) portállal bármely beállítást módosíthat a rendszer optimalizálása érdekében, nyomon követheti a riasztásokat, diagnosztikai vizsgálatokat végezhet és problémákat oldhat meg távolról.

A Cerbo GX egyszerűen használható vizuális megjelenítő rendszer, amely az energiával kapcsolatos minden kihívást erőfeszítésmentes élménnyé varázsol. Egyszerűen csatlakozzon a Victron Remote Management (VRM) portálunkon keresztül, vagy közvetlenül az opcionális GX Touch 50 képernyő, egy multifunkciós kijelző (MFD) vagy a VictronConnect alkalmazásunk segítségével, kihasználva annak Bluetooth képességét.

Galvanic Isolator

A galvanic isolator prevents electrolytic corrosion. The isolator is mounted directly behind the shore power connector on board. It blocks DC currents that might leak through the shore power earth terminal. These currents can cause corrosion to all metal parts under water, like the hull, propeller, shaft, etc. The galvanic isolator should have the same power rating as the incoming shore power.

It’s a misunderstanding that galvanic corrosion occurs only in metal and aluminium hulls. In fact it can occur on any boat as soon as a metallic part (the shaft and propeller) is in contact with water. Galvanic corrosion will quickly dissolve your sacrificial anodes, and attack the shaft, propeller and other metal parts in contact with water as soon as the boat is connected to the shore-side supply. It might therefore be tempting not to connect the ground conductor: this is however extremely dangerous because Ground Fault Current Interrupters will not work nor will a fuse blow in case of a short circuit to a metal part on the boat.

The safe option is to use a Galvanic Isolator for non-metal smaller boats, or use an isolation transformer for metal boats or boats with bigger systems.

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Sailing yachts typically have long intervals between battery recharges and the house battery should have a generous capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Sailing yachts typically have long intervals between battery recharges and the house battery should have a generous capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

Inverter/Charger

The inverter/charger is the heart of the system. In the marina, it charges the batteries from shore power. While sailing it inverts the energy from the boat’s battery into AC power for household devices. The switch from charging to inverting and from inverting to charging is seamless.

  • Victron inverter/chargers come with a handful of outstanding features:
  • PowerControl: automatically manage battery charging to prevent an overload of the generator or shore power.
  • PowerAssist: uses the battery as a buffer to assist the shore power during peak power demand.
  • Perfect power: even sensitive devices run flawlessly on the pure sine wave power.
  • High peak-power: use motorised equipment without overheating.
  • Low self consumption.

For this power profile we would recommend:

We would recommend our Multiplus-II inverter/charger. If you have a generator on board you’ll need a Quattro inverter/charger, which has an extra input (shore power and generator).

We strongly recommend 24 Volts for new boats. The higher voltage is simply a better choice when it comes to meeting the power demands of a modern sailing yacht. If your boat’s system is based on 12 Volts, select a 12 Volts unit instead.

MFD GX integráció

The Victron integration between our GX range and several leading Multi Functional Display manufacturer brands enables you to easily connect an MDF to the heart of your power system such as the Cerbo GX, or the GX enabled Multiplus-II GX. Once connected you can easily monitor and control your boat’s power system, right on your Glass Bridge.

Shore Power

In the marina, the boat will be connected to shore power. Shore power recharges the batteries. It can also be used for maintenance and to run large AC loads.

Often shore power is limited in how much power you can draw, i.e. just 10 Amps. Berths with higher ratings might not always be available. Victron inverter/chargers allow you set a maximum shore power current. Now you can charge your batteries and turn on any equipment without blowing a fuse.

Sometimes shore power is less than perfect. You might run into voltage drops if you’re at the far end of the harbour. There could also be power surges, which could harm sensitive equipment on board. Victron’s inverter/chargers smooth out these problems and turn bad power into perfect power.

Solar charger

A solar charger- also called MPPT controller, harvests the power from the solar panels to charge the house battery. Solar chargers have the same charging cycles as our regular, fully automatic, battery chargers. When your boat is moored without shore spower, solar power is a great way to keep the batteries charged.

In a marine environment, the performance of solar panels changes constantly. Victron’s solar controllers use ultra fast maximum power point tracking to squeeze up to 30% more power out of your panels.

The rating of the solar charger is defined by the size of the solar panel. For solar panels of less than 150W or less, choose a 75/10 charger. If your solar panel produces between 150 and 220W, pick a 75/15 instead.

See our Solar Calculator to size the solar panels and select a MPPT charger

Solar panel

More and more sailing yachts area equipped with solar panels. After all, they extend the autonomy range without the noise of a diesel engine and… for free. Victron offers a wide range of small, highly efficient, solar panels that are just perfect for boats.

See our Solar Calculator to size the solar panels

Starter Battery

The starter battery is needed to start your boat’s engine. These batteries are different from house batteries and engineered to deal with a large discharge current. The starter battery should always be ready to go. It’s best to isolate the important starter battery from all other electrical circuits on board, so it cannot be accidentally drained of power.

VE.Direct Bluetooth Smart dongle

The Bluetooth dongle enables you to use the VictronConnect app with VE.Direct enabled devices (without Bluetooth built-in). With the app you can have real-time insight and full control, and you can access all VE.Direct enabled devices such as the smaller VE.Direct inverters, the BMV 70x series battery monitors or MPPT solar controllers.

VictronConnect

All Victron products on your boat can be monitored and controlled from the palm of your hand. Just connect the VictronConnect App via Bluetooth and you’ll have direct access to values like battery voltage and current. You can also turn devices on or off, as well as change their settings.

See what the VictronConnect app can do

VRM - Victron távfelügyelet

Felügyelet és kezelés

Az Ön Victron Energy rendszereinek felügyelete és kezelése bárhonnan, valamint figyelmeztetések és riasztások beállításásával a potenciális problémák idejekorán történő felismerése. A VRM-mel helyszíntől függetlenül mindig kézben tarthatja rendszerét.

A VRM együttműködik olyan GX eszközzel, mint internetkapcsolaton keresztül a Cerbo GX, vagy kisebb rendszernél a GlobalLink 520 vagy a GSM LTE 4-g.

Felügyelet

Az akkumulátor töltési szintjének, a teljesítményfelvétel, a napelemes, generátoros vagy hálózati forrásból kinyert energia valós idejű felügyelete. Előzményadatokból létrehozott görbékkel és részletes analitikai jelentésekkel optimalizálja a kinyert és felhasznált energiát. A végzetes rendszermeghibásodások elkerülése érdekében figyelmeztetések beállításásával és riasztások utánkövetésével idejekorán ismerje fel a potenciális problémákat.

Kezelés

Egyszerűen ellenőrizheti a parti áramellátás áramhatárolását, bekapcsolhatja az invertert, a generátorok (automatikus) indítását/leállítását vagy akár csendes időszakok beállítását a generátor éjszaka közepén történő indításának elkerülése érdekében. Bárhol is tartózkodik, a VRM-mel bármely beállítást módosíthat, elvégezheti a riasztások utánkövetését vagy a diagnosztikai vizsgálatokat, és megoldhat kihívásokat.

Tekintse meg összes GX eszközünket

Lynx Smart BMS

A Lynx Smart BMS kifejezetten e célra kifejlesztett akkumulátorkezelő rendszer a Victron intelligens lítium akkumulátoraihoz (a Victron intelligens lítium akkumulátoroktól eltérő termékekhez lásd alább). Számos BMS áll rendelkezésre az intelligens lítium akkumulátorok termékcsaládjához, és az átfogó opciót jelentő Lynx Smart rendelkezik a legtöbb szolgáltatással és jellemzővel. Fő jellemzői:

  • Beépített 500 A-es védőrelé, amely tartalék biztonsági mechanizmusként kerül alkalmazásra, és távvezérelt hálózati rendszerkapcsolóként is alkalmas.
  • Akkumulátorfigyelő, amely a töltés százalékos állapotát és további adatokat jelez.
  • Riasztást megelőző jel: figyelmeztetés ad ki, mielőtt a rendszer – például lemerült cella miatt – leáll.
  • Bluetooth a VictronConnect alkalmazásunkkal végzett beállításhoz és felügyelethez történő használatra.
  • Helyi és távoli felügyelet Victron GX eszköz – például a Cerbo GX – alkalmazásával.

Akkumulátorkezelő rendszer

A dedikált akkumulátor-kezelő rendszer (BMS), amely megvédi a Victron intelligens lítium akkumulátorokat a mélykisüléstől, a túltöltéstől és a magas hőmérséklettől. A kritikus értékek túllépése esetén a BMS azonnal intézkedik: mélykisülés esetén a terheléseket fizikailag leválasztja, a túltöltés veszélye esetén pedig leállítja a töltést. A magas hőmérséklet azonnali véget vet a töltésnek és a kisütésnek.

Akkumulátorfelügyelet

Az akkumulátorfelügyelet be van építve a Lynx Smart BMS-be; nincs szükség külön akkumulátor-felügyeletre. A Bluetooth segítségével a GX eszközhöz csatlakozó akkumulátortelep a VictronConnect alkalmazással és a VRM távfelügyeleti megoldásunkkal egyaránt felügyelhető.

Lynx elosztó rendszer

Ez a termék a moduláris Lynx gyűjtősín-rendszer része, amely a Lynx elosztót is tartalmazza, ami nem más, mint egy moduláris egyenáramú gyűjtősín, amely 4 egyenáramú biztosítékot tartalmaz, és a VictronConnect-ben és a VRM-ben felügyeli azok állapotát, valamint tartalmaz egyéb DC-csatlakozásokat az elosztás, a biztosítékok, az akkumulátorfelügyelet és/vagy a lítium akkumulátorok kezeléséhez.

Nem Victron gyártmányú lítium akkumulátorok

A Lynx gyűjtősín-rendszer nem Victron gyártmányú lítium akkumulátorok DC-elosztására és felügyeletére is használható. Ebben az esetben cserélje ki a Lynx Smart BMS-t a Lynx Shunt VE.Can eszközre minden más akkumulátor felügyeletének céljára. Összes Lynx modul megtekintése

Lynx Distributor

The Lynx Distributor is a modular DC busbar, with locations for four DC fuses. It will monitor the status of each fuse, and indicate its condition with a LED on the front. When connected to a Lynx Smart BMS or Lynx Shunt, the status of the fuses will be visible in VictronConnect and VRM (when the Lynx Smart BMS is connected to a GX-device).

Multiple Lynx Distributors can be used to connect all the DC-loads and charge sources on one side of the BMS, on the other side, a Lynx Power In (without fuses) or another Lynx Distributor (with fuses) can be used to connect the battery bank to the modular busbar.

Lynx Distribution system

This product is part of the modular Lynx busbar system that also provides the Lynx Smart BMS, a dedicated Battery Management System for Victron Lithium Smart Batteries (for non Victron Lithium batteries, use the Lynx Shunt).

Összes Lynx modul megtekintése
Rendszerpéldák

Az energiafogyasztás változik hajótól és tulajdonostól függően, még a vitorlás jachtokon is. Íme két példa – szokványos és nagyobb napi energiafogyasztással – a vitorlás jacht optimális energiatervére. Vegye figyelembe, hogy számos tényező játszik szerepet az optimális megoldás tervezésénél és telepítésénél: az Ön Victron szakembere örömmel segít ebben.

Ennek a részletes táblázatnak és a teljes résznek a megfelelő megtekintése érdekében, kérjük, mérlegelje korszerűbb böngésző használatának a lehetőségét.

Normál
Összetettebb
Vitorláshajó 26–40 láb hosszig, 1–4 tengerésszel a fedélzeten
Ugyanaz vagy kissé nagyobb hajó, de intenzívebben használva: ha hosszabb időre távozik otthonról, nagyobb kényelem, több berendezés és több személy a fedélzeten
Fogyasztás
Napi energiafogyasztás
1,2 kWh
2.4kWh
Csúcsteljesítmény
900 W
2800 W
Tárolás és invertálás
Victron Multiplus
12/500
12/1600
Ha van generátor, akkor Quattro
BatteryProtect
100 A
100 A
Házi akkumulátor
220 Ah-s 12 V-os „szuperciklusos” AGM vagy 100 Ah – 150 Ah-s, 12,8 V-os lítium
2 x 220 Ah-s, 12 V-os „szuperciklusos” AGM
vagy 200 Ah-s, 12,8 V-s lítium (és 12/200 BMS)
Akkumulátorkezelő rendszer
Lítium: Lynx Smart BMS
DC-elosztó
2x Lynx elosztó
BatteryCombiner
Cyrix 120A (generátortól függő)
Lítiumhoz: 2x Orion-Tr Smart 12/12-30A DC-DC töltő
Cyrix 120A (generátortól függő)
Lítiumhoz: 2x Orion-Tr Smart 12/12-30A DC-DC töltő
Áramtermelés
Generátor
70 A – 90 A
70 A – 90 A
Névleges parti áramellátás 230 V
16 A
16 A
Galvanikus leválasztó
16 A (nem fémből készült hajók)
vagy leválasztó transzformátor 3600 VA (fémhajók/alumínium hajók)
16 A (nem fémből készült hajók)
vagy leválasztó transzformátor 3600 VA (fémhajók/alumínium hajók)
Töltés
Multiplus-on keresztül
Multiplus-on keresztül
Napelemes
kb. 160 W
kb. 160 W
(lehetőség szerint több))
Napelemes töltő
(intelligens) MPPT 75/15
A kombinált panelfeszültség alapján állítsa be
Felügyelet
Akkumulátor-felügyelő
BMV-712 Smart
Lynx Smart BMS
Bővítések
Elérhető bővítések
Cerbo GX és GX Touch 50
Cerbo GX és GX Touch 50
GX GSM modul
GX GSM modul
Teljes lista megjelenítése

Úgy tűnik, az Ön böngészője nem támogatja a legfrissebb technológiai megoldásokat, így ennek a résznek a megfelelő megtekintését; kérjük, mérlegelje korszerűbb böngésző használatának a lehetőségét.

Mélyüljön el a tengeri energia világában

Találja meg a helyi kereskedőjét

A Victron helyi szakembereinek jól bevált globális hálózata el van kötelezve, hogy megtalálja az optimális megoldást az Ön kihívására.

Szolgáltatásainkra világszerte számíthat

A Victron számára alapvetően fontos, hogy ügyfeleinket gyorsan és szakszerűen kiszolgáljuk és támogassuk. Ezért a Victron szakembereinek globális hálózata a legmagasabb szintű technikai tudást gyűjtötte össze és el van kötelezve arra, hogy a javításokat a lehető leggyorsabban elvégezzék.

Így tehát indulhat vagy folytathatja az útját, bárhová is tart.